יש חיה כזאת? כנראה שכן. עובדה. משרד התמ"ת, משרד ממשלתי חשוב פרסם מכרז בדיוק עבור המוטציה הזאת. המכרז שהוציא המשרד מבקש הצעות ל:שירותי ייעוץ אסטרטגי, שיווקי ויחס"צ הכוללים גם עבודת מיתוג, שירותי קריאייטיב ורכש מדיה. בקיצור שירותים שבד"כ ניתנים ע"י 4-5 גופים מתמחים שונים,
משרד התמ"ת מצפה לקבל מגוף אחד.
מי שמפרסם מכרז כזה מעיד על עצמו ש: א. אין לו מושג על מה הוא מדבר
ב. הוא לא רציני.
או
ג.הוא בכלל לא מתכוון לזה והמכרז לא נועד אלא כדי לספק מענה למישהו ספציפי שבקונסטלציה מאוד מיוחדת יוכל לספק את כל השירותים הללו בחבילה אחת.
ואני כבר לא מדבר על שאר תנאי המכרז המפרטים את מספר האנשים הדרושים לעבודה, ניסיונם ומספר השעות שהם מתחייבים להקדיש למשימה.
כולם מופרכים בתכלית. מי שקורא את תנאי המכרז אין לו אלא להגיע למסקנה העצובה שמי שניסח אותו, זה כנראה הנכד של כבוד השר.
אז מה בכל זאת עומד מאחורי המכרז המשונה הזה?
בתור אחד שיודע איך הדברים האלה עובדים ,הרשו לי לגלות לכם.
כבוד השר חש צורך לספק עבודה והכנסות לאנשים שהוא רוצה ביקרם
ואחרי שהוא מיצה את כל האופציות העומדות לרשותו במסגרת
המחלקות השונות במשרד עתיר הג'ובים שלו, הוא עדיין חש מחויב לאי אילו אנשי מקצוע חיצוניים , המסייעים לו בהתנדבות וטרם באו על שכרם,
או אז עלה רעיון מבריק בראשו הקודח. – נצ'פר אותם בתקציבי פרסום.
אבל לצורך כך יש לו הרי את לפ"מ? איך הוא יתרץ את העובדה שאיננו פונה אל
לשכת הפרסום הממשלתית המספקת את שרותיה המגוונים ללא כוונת רווח?
פשוט ביותר, אמר לעצמו, נתפור חבילה משונה של כל מיני שירותים
שאת חלקם לפ"מ לא מספקת, כמו יחס"צ, כמו ייעוץ אסטרטגי וכ"ו
נארוז הכל בחבילה אחת ונקרא לזה "מיתוג" ובא לציון גואל.
עכשיו, לא נותר לנו אלא להמתין בסבלנות ולראות מי יזכה במכרז
ואז גם נדע עבור מי המכרז הזה יועד מלכתחילה.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
התפרסם ב-17.2.10
נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN. החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת http://www.adman.co.il
>